top of page
חיפוש

לישון בסלון- מספר רעיונות לניצול מירבי וחכם של חלל הבית והיתרונות של שניים באחד.

עודכן: 1 בדצמ׳ 2020

הסגר שעבר על כולנו הוביל לחשיבה מחודשת והסתכלות קצת שונה על חלל הבית. זאת משום שביום בהיר אחד נאסר עלינו לצאת החוצה והיינו חייבים להעתיק את כל הפעילויות שלנו ושל כל בני המשפחה הביתה. פתאום ישנן פעילויות רבות שאנחנו עושים מהבית שלא נהגנו לעשות קודם לכן. כמו למשל לעבוד מהבית, אימוני כושר ועוד...


המצב הקיצוני שעבר על כולנו חיזק את המגמה הגוברת של תכנון חללים פונקציונליים ורב תכליתיים, כאלה שניתן לשנות בהתאם לשעה ביום ובהתאם לצרכים שלנו ברגע נתון. כמובן שמדובר במגמה שהחלה עוד לפני הסגר ואחת הסיבות העיקריות לכך היא העלויות המאוד גבוהות של כל מ״ר בעיקר במרכזי הערים הגדולות. על פי התחזיות, בשנים הקרובות הביקוש למגורים בערים הגדולות יגדל משמעותית וכתוצאה ישירה מכך יקטן השטח הזמין למגורים ובעצם זה אומר שהביקוש ימשיך לעלות בזמן שההיצע ימשיך להישאר נמוך.


לכן, המגמה של תכנון חללים רב תכליתיים עם ריהוט חכם המסוגל ליצור סביבה משתנה באותו החלל תמשיך לגדול ולהתפתח. הצורך בריהוט חכם יהפוך יותר ויותר להכרחי והצורך הזה יעצב את האופן בו אנחנו מתכננים את הבית שלנו.


חיזוק המגמה של תכנון חללים פונקציונליים ורב תכליתיים, כאלה שניתן לשנות בהתאם לשעה ביום ובהתאם לצרכים שלנו ברגע נתון
הצורך בריהוט חכם וניצול טוב יותר של חלל הבית יעצב את האופן בו אנחנו מתכננים את הבית שלנו

חלל מגורים רב תכליתי- היתרונות של 2 ב-1.

הסלון הוא ללא ספק אחד החללים המתאימים והנוחים ביותר לישום של חללים רב תכלתיים וטרנספורמרים. בשטח הסלון ניתן לשלב פונקציות שונות באותו החלל ולהשתמש בכל אחת מהאפשרויות בהתאם לצורך ולשעה ביום וכל זאת מבלי להתפשר על הנוחות או העיצוב. הסלון יכול להפוך ברגע למשרד ביתי שמספק מענה מלא עבורכם במהלך שעות העבודה, לחדר שינה בשעות הלילה או סלון רגיל בשעות הפנאי. הרהיטים החכמים מאפשרים לנצל שטח יקר מאוד תוך מתן מענה נהדר לצרכים השונים כמו עבודה, לימודים, פנאי, שינה ועוד...


אם לא עושים שימוש בריהוט חכם, כדי להצליח ולתת מענה הולם לצרכים השונים יהיה צורך בהרבה יותר ריהוט ואפילו בחדרים נוספים בבית, דבר שלא תמיד מתאפשר. שימוש בריהוט חכם מאפשר לכם להוציא יותר מהבית שלכם וליצור חללים דינמיים ורב תכליתיים המסוגלים להשתנות בהתאם לצרכים השונים של כל בני המשפחה. למשל, בזכות מיטות מתקפלות לקיר או ספות נפתחות למיטה החדר יהפוך לחדר שינה רק בעת הצורך ובשאר שעות היום הוא לא יפריע לחלל המגורים שלכם.


מיטת קיר הנפתחת למיטה זוגית ומשלבת מערכת ישיבה גדולה
חלל מגורים רב תכליתי- היתרונות של שתיים באחד

להלן מספר דוגמאות להשראתכם המציגות את הפונקציונליות של רהיטים מתקפלים:

תכנון החלל נועד לתת לכם מענה עבור כל שעות היממה, והכל על קיר אחד בלבד. הריהוט החכם והמתקפל משתרע על קיר אחד שאורכו 5.30 מטר והוא מורכב ממיטת קיר איכותית ביותר המשלבת את מערכת הישיבה דגם Tango. מערכת זאת כוללת את הלב הפועם גם של חלל המגורים וגם של חדר השינה.


במהלך היום, מלבד מערכת הישיבה התוכנית משלבת גם שולחן מתקפל לקיר מדגם App היכול לשמש כפינת אוכל או כפינת עבודה לפי הצורך. השולחן המתקפל נשלף מתוך המגירה והופך לשולחן גדול באורך של 180 ס״מ שיהיה מושלם לעבודה מהבית.



 

חלל זה מאופיין גם הוא באותה גישה של חלל רב תכליתי ופונקציונאלי. גודל החלל הזה הוא קטן יותר ובזכות מיטת הקיר שמתקפלת לארון ניתן לנצל את גובה התקרה וכך לאפשר לחלל המגורים ולחלל השינה להתקיים בהרמוניה מבלי שיפריעו האחד לשני.


החלל הקטן משלב גם מערכת ישיבה מדגם Oslo. הספה בעלת עיצוב עדין ונקי אשר משתלב בצורה נהדרת בחללים קטנים מבלי להעמיס אותם. בעת פתיחת המיטה אין צורך להזיז את הספה מכיוון שהיא משלבת מנגנון המוגן בפטנט אשר מאפשר לנו להפוך את חלל המגורים לחלל שינה בקלות רבה וללא מאמץ.


מה שהופך את חלל החדר מושלם לעבודה מהבית או ללימודים הוא השולחן המתקפל דגם Wally. השולחן המתקפל מגיע בעומק של 15 ס״מ בלבד במצב סגור, מה שמאפשר לנו להעלים את השולחן כמעט לחלוטין כשאין בו צורך. וכך, תוכלו להמשיך ולהתאמן גם מהבית אפילו כשמדובר בדירות קטנות.


 

רעיון נוסף לעיצוב חלל הבית בצורה חכמה הינו חלל המגורים הבא.

בתצורה זאת, אופטימיזיציית השטח וניצול החלל נעשה בצורה מיטבית. החלל משלב גם מיטת קיר זוגית, גם מיטת קיר הנפתחת למיטת יחיד, גם מערכת ישיבה אשר משולבת במיטת קיר וגם שולחן עבודה ולימודים וכל זה בחדר צר וארוך שגודלו בסך הכל כ-15מ״ר.


כמו בעיצובים הקודמים, כל החלל הזה הופך בקלות מחלל מגורים לחלל שינה. זאת בזכות הריהוט החכם שיודע להתאים את עצמו בהתאם לצרכים שלכם. החלל משלב מערכת ריהוט חכם מדגם Circe שמגיע עם ספה משולבת במערכת קיר המשלבת גם מיטה. בנוסף, החלל גם משלב מיטת קיר נוספת המשולבת עם שולחן לימודים דגם Kali שנפתחת למיטת יחיד. בזכות מערכת חכמה זאת ניתן להפוך את החלל לחדר עבודה עצמאי עם שולחן גדול ברוחב של 216 ס״מ. מה שמיוחד במערכת זאת הוא שכאשר פותחים את המיטה מהקיר אין צורך להוריד את הציוד מהשולחן המתקפל.



 

רעיון נוסף ואחרון לשלב זה הינו שילוב של ספה נפתחת למיטה בחלל המגורים.

ספה נפתחת למיטה הינו פתרון נהדר למי שרוצה לשלב בין מערכת ישיבה לבין מיטה. היתרון הגדול של הספות הנפתחות הוא שמקבלים שני מוצרים במוצר אחד וזאת מבלי להתפשר על העיצוב האיכות או הנוחות. ספה נפתחת למיטה יכולה להשתלב בצורה נהדרת כמעט בכל חלל בטח אם מדובר בסלון שגם ככה צריך מערכת ישיבה.



bottom of page