top of page
חיפוש

מערכות ישיבה? לא משימה בלתי אפשרית

עודכן: 25 באוק׳ 2022


התקבלה ההחלטה שהגיע הזמן להחליף את מערכת הישיבה, אז מה עכשיו?

ראשית כל, לפני שאתם שיוצאים לכתת רגליכם בין חנויות הרהיטים תעצרו ותסתכלו על צורת הבית והעיצוב הכללי שלו. חשוב מאוד להבין מה אתם צריכים ברמה המעשית בשימוש מערכת הישיבה ולא פחות חשוב מכך ברמה העיצובית. למשל, אם אתם משפחה שמארחת הרבה מומלץ לחשוב על ספה שנפתחת למיטה כאופציה טובה וכמובן מבלי להתפשר מהבחינה העיצובית. תחליטו על צורת הספה המועדפת עליכם ועל הגודל שלה. למשל ספה פינתית ספה אחת ארוכה, מערכת ישיבה של 3+2 או כפי שציינתי כבר אולי אתם צריכים בכלל ריהוט חכם והכיוון שלכם הוא ספה שנפתחת למיטה. אם מדובר בספה נפתחת למיטה חשוב גם לקחת בחשבון את מידות הספה במצב פתוח.

מערכת ישיבה איטלקית בעיצוב נקי שיכולה להשתלב עם כל סגנונות העיצוב

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא סוג הריפוד המועדף עליכם. כיום בשוק הרהיטים הבחירה היא אינסופית גם בסוגי הבדים וגם בסוגי העורות, אבל מבחינתכם חשוב להבין לאיזה כיוון אתם נוטים מכיוון שבסופו של דבר תהיה לזה השפעה על המחיר.

אז כמה באמת כדאי להשקיע על מערכת ישיבה?

ובכן, אם אתם שואלים אותי אז אני מאמין גדול בגישה שאומרת שריהוט שאתם עושים בו שימוש פיזי קבוע כמו למשל מערכת ישיבה או מזרון לשינה חייב לקחת את זה באיכות גבוהה. האיכות חשובה גם כדי שיהיה לכם נוח ותיהנו מהמוצר שקניתם וגם כדי שהמוצר יהיה עמיד לאורך זמן. לכן, באופן כללי פחות מומלץ לרכוש מערכות ישיבה זולות מאוד בטח כשמדבור בספות שנפתחות למיטה. בספות אירוח חשיבות האיכות גדלה מכיוון שהספה צריכה לעמוד בשינויי מצבים ועדיין להיות איכותית מספיק הן לשינה והן לישיבה.

​​​​

לרוב, האורך של ספות נפתחות למיטה במצב פתוח יהיה 210

טווח מחירים סביר עבור מערכות ישיבה איכותיות מבד שהיצור שלהן הוא בארץ הינו החל מ 6000 ש"ח ועבור מערכות ישיבה איטלקיות איכותיות לרוב המחיר יהיה החל מ-10,000 ש"ח עבור מערכות ישיבה מבד. כמובן שהמחיר מגלם בתוכו את איכות החומרים של מערכת הישיבה ולרוב גם ישקף את איכות המוצר.

הערה חשובה: ניתן למצוא גם דברים טובים במחירים שיכולים להיות זולים יותר מהטווח שציינתי, אבל גם במקרה כזה יהיה מדובר בטווח סביר. אם אתם פתאום רואים מערכת ישיבה איטלקית או ספה נפתחת למיטה תוצרת איטליה במחיר שהוא רחוק משמעותית מהטווח הזה (כמו למשל 2000 ש"ח עבור ספות נפתחות למיטה) הייתי ממליץ לבדוק היטב את האותיות הקטנות או לניסוח המדויק.

דוגמא טובה לכך:

דוגמא למודעה של ספות נפתחות למיטה. הסגנון איטלקי, אבל השאלה האמיתית היא האם גם הייצור איטלקי

רשום שהספות הנפתחות למיטה בסגנון איטלקי, אבל השאלה האמיתית היא היכן הספות האלה מיוצרות.

לסיכום, רכישה של מערכת ישיבה הינה רכישה חשובה. זאת מכיוון שמערכת הישיבה בסלון היא כרטיס הביקור של הבית. לכן, חשוב מאוד להבין מה אתם צריכים ולאחר מכן לעשות סקר שוק טוב כדי לדעת שאתם קונים את המוצר הנכון ביותר עבורכם.

bottom of page