top of page
חיפוש

עיצוב דירות קטנות- כך תהפכו דירת 50 מ"ר לדירה שתרגיש כמו 100 מ"ר

עודכן: 4 במאי 2020


המעבר למגורים בחללים קטנים הוא טרנד עולמי. בחלק מהמקרים מדובר באילוצים שהם כתוצאה ממחירי הדיור הגבוהים, במקרים אחרים מדובר בצרכים של המשפחה שהשתנו עם השנים וישנם גם מקרים שאנשים פשוט מעדיפים לחיות בערים הגדולות. הטרנד העולמי הזה של מעבר לדירות קטנות ומעוצבות רק ילך ויגדל עם השנים בעיקר במטרופולינים הגדולים כמו ניו-יורק, פריז, לונדון, טוקיו וכן, גם תל אביב.

מיטת קיר בדירה קטנה ומעוצבת- כך מנצלים נכון את כל שטח הדירה

המעבר למגורים בדירה קטנה לא מחייב אותנו לגור בצפיפות ולהתפשר על מרחב המחיה או על הנוחות שלנו. אך יחד עם זאת, חשוב לזכור שעיצוב דירה קטנה מצריך המון אומץ, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא . בשלב העיצוב של דירות קטנות ישנם לא מעט אתגרים כמו למשל עיצוב דירה שתהיה מזמינה ונעימה וכמובן שימושית לחיי היום יום. כל השלבים בעת עיצוב הדירה יהיו משימות לא פשוטות, בעיקר השלב של בחירת הריהוט. לכן, קודם כל מומלץ לבחור בקפידה את חנות הרהיטים ממנה תרכשו את הריהוט שלכם כך שתהיה מקצועית, איכותית ושתוכל לתת לכם את המענה הנדרש לצרכים שלכם. יחד עם זאת, מומלץ לעשות שימוש בריהוט חכם כך שתקבלו ריהוט רב תכליתי שיוכל לשמש אתכם במספר דרכים. למשל, מיטת קיר שתהיה משולבת עם ספרייה, כך תקבלו גם מיטה זוגית מפנקת שניתן יהיה לקפל אותה במהלך היום ולקבל ספריה גדולה ולנצל את שטח הקיר על חשבון שטח הרצפה.

ריהוט חכם שמספק לכם ריהוט רב תכליתי למגוון שימושים- מיטת קיר משולבת עם ספרייה ומטבח נסתר

אחת הבעיות הגדולות ביותר בעיצוב דירות קטנות היא בעיית האחסון. כשמגיעים לשלב הריהוט כמעט תמיד נשאלת השאלה "מה נעשה עם כל החפצים שלנו?" הפתרון הטוב ביותר הוא לנצל עד כמה שאפשר את קירות הבית ואת גובה הקירות עד התקרה ליחידות אחסון ולמדפים. כמו כן, אפשר גם לשלב ארגזי אחסון ברהיטים שעומדים על הרצפה, כמו למשל שילוב של ארגז מצעים במערכת הישיבה שנפתחת למיטה או בהדום.

שימוש במיטת קיר וניצול מקסימלי של הקירות ליחידות אחסון ולארון

ספה פינתית נפתחת למיטה עם תוספת של ארגז מצעים לאחסון נוסף

כחלק מהרצון להוציא את המיטב משטח הבית, מומלץ מאוד לעשות שימוש בריהוט חכם ובריהוט מודולרי רב תכליתי. לדוגמה, שימוש במיטת קיר או בספה שנפתחת למיטה. מיטות קיר והספות הנפתחות למיטה יהיו פתרון גאוני עבורכם לניצול מירבי של שטח הרצפה כך שיאפשר לכם לעשות שימוש במיטה מתקפלת זוגית ואיכותית לשינה במהלך הלילה ובמהלך היום תקבלו חלל גדול שתוכלו לנצל לכל מטרה. כמובן שרצוי מאוד לשלב במערכת הקיר שנפתחת למיטה גם ארונות אחסון או ארגז מצעים נוסף בספה שנפתחת למיטה. את מיטות הקיר ניתן לשלב גם עם מערכת ישיבה או עם מערכת בידור.

כיום, יצרני הריהוט החכם יודעים להתאים כל רהיט בצורה מושלמת כך שיתאים בדיוק לצרכים ולרצונות שלכם. הריהוט החכם מיוצר באופן כזה שיוכל לעמוד בלחצים ובשינויי מצבים באופן קבוע, ובתדירות גבוהה כך שאותה מיטת קיר או הספה שנפתחת למיטה תשמש אתכם על בסיס יומיומי ולאורך שנים.

מיטת קיר משולבת עם מערכת ישיבה, אחסון ואפילו מטבח נסתר

מיטה מתקפלת לקיר איכותית ומפנקת- אקסלנט רהיטים

מטבח נסתר לדירות קטנות לניצול מקסימלי של שטח הדירה

כאשר מעצבים ומתכננים דירות קטנות כדאי להשתמש בכל הטריקים שאנחנו מכירים וזה הזמן להוציא את כל השפנים מהכובע. אחת הדרכים הטובות ביותר ליצירת תחושה של חלל גדול הוא שימוש בצבעים נכונים גם בבחירת הריהוט וגם בעת צביעת הקירות וכמובן בבחירת תאורה מתאימה. בעזרת בחירה נכונה של צבעים וגופי תאורה, ניתן ליצור אשליה שהחלל גדול יותר, רחב יותר ואפילו שהתקרה גבוהה יותר. לשם כך רצוי להימנע מגופי תאורה גדולים שיהיו מחוברים לתקרה ומבחינת צבע הריהוט והקירות ניתן לעשות שילובים גם בטקסטורות וגם בצבעים, רק צריך לבחור צבעים ומרקמים שיהיו עדינים ונעימים לעין. אל תחששו לעשות גם שימוש בצבעים כהים במידת הצורך. כמו כן חשוב להשתדל ולהכניס כמה שיותר אור טבעי לבית, זרימת האור הטבעי בבית תשפר את איכות החיים שלכם.

ספה נפתחת למיטה עם המון תאורה טבעית שנכנסת מבחוץ

בנוסף, כשמגיעים לשלב התכנון והעיצוב של דירות וחללים קטנים יש לנסות וליצור חללים פונקציונליים ופחות חללים מוגדרים. יחד עם זאת, יש להקפיד ולשמור על האפשרות ליצירת הפרדה בין החללים במידת הצורך. אחת הדרכים הטובות ביותר לכך הוא שימוש בויטרינות זכוכית שניתן לקפל אותן ולפתוח את החלל כשנרצה לקבל חלל אחד גדול ומצד שני שיהיה ניתן לפתוח אותן כשנרצה לסגור חלק מסוים ולקבל קצת פרטיות. כמובן שישנה גם אפשרות לעשות שימוש בוילון מעוצב על הויטרינה ליצירת חלל פרטי ומופרד לחלוטין מהשאר.

לסיכום,

עיצוב דירות קטנות ויצירת חללי מגורים גדולים הינו אתגר לא פשוט אך יחד עם זאת אפשרי. חשוב לזכור לעשות שימוש ברהיטים הנכונים והפונקציונליים ביותר עבורכם. תמיד תחשבו מחוץ לקופסא והשתמשו בחכמה בצבעים, בגופי התאורה ובריהוט החכם.

והכי חשוב, תעצבו את הדירה כך שתתאים למידות ולצרכים שלכם.

בהצלחה!

bottom of page