top of page
חיפוש

מרפי בד ומיטות קיר- Murphy Bed

עודכן: 23 בספט׳ 2020


כנראה שיצא לכם לראות או לפחות לשמוע את המונח מרפי בד, מיטות מרפי או מיטות קיר ואולי אפילו יש לכם מיטת קיר בבית. אך סיכוי גבוה שאתם לא באמת מכירים את ההיסטוריה ואת מקור השם מרפי בד

(Murphy Bed).

מיטות הקיר הומצאו כבר לפני יותר מ-100 שנים

ניקח לרגע צעד אחורה ונסביר מהי בכלל מיטת קיר לטובת אלה שלא יודעים במה מדובר. מיטות מרפי או מיטות קיר הן בדיוק כפי שמשתמע מהשם שלהן. מדובר במיטות שמתקפלות לקיר וכך יוצרות פתרון מושלם של ריהוט חכם שעוזר לנו לנצל את שטח הבית בצורה הטובה ביותר. לפני שהולכים לישון פשוט שולפים את המיטה הנסתרת מתוך הקיר ומקבלים מיטה מפנקת ובבוקר מקפלים את המיטה בחזרה לקיר כך שהיא חוזרת להיות נסתרת מן העין במהלך היום כשאין בה צורך. העיצובים החדשניים כיום מאפשרים לשלב את מיטות הקיר כך שהן תהיינה מוטמעות בחלל בצורה אידאלית ותואמות את עיצוב הבית וכמובן גם את הצרכים של המשפחה.

מיטת קיר נסתרת בחלל המגורים

אז למה מרפי בד?

מקור השם הנפוץ מרפי בד שניתן עבור מיטות הקיר הוא על שם הממציא, ויליאם לורנס מרפי. כמו כל סטארט אפ טוב, גם המיזם הזה נוצר כתוצאה מצורך לספק פתרון עבור קושי קיים. אומנם מרפי לא היה הראשון לייצר מיטות קיר אך הוא הצליח לייצר ולהציג מנגנון ועיצוב חדשני. בזכות כך, ויליאם לורנס מרפי רשם את הפטנט הראשון שלו על מיטות קיר לפני יותר מ-100 שנים (בסביבות שנת 1900). באותן שנים מרפי היה בחור צעיר שהתגורר בדירת סטודיו קטנה בסן פרנסיסקו ששילבה באותו חלל קטן גם את חדר השינה וגם חדר המגורים. כמובן שזאת לא הייתה בעיה עבור מרפי הצעיר עד לשלב שרצה לארח אצלו בבית בחורה שחיזר אחריה. נכון, היום זה נשמע כאילו הבעיה היא לא בעיה רצינית, אבל חשוב לדעת שבאותן שנים לא היה נהוג שבחורה צעירה תתארח בחדר השינה של הגבר. לכן, בזמנו זאת אכן הייתה בעיה עבור אנשים שחיו בדירות סטודיו. דבר זה מאוד הקשה על החיזורים וחיי האהבה של ויליאם לורנס מרפי ומכאן הגיע גם הצורך שלו להעלים את חדר השינה. חדר שינה נסתר היה דבר לא פשוט כלל מכיוון שבכל זאת מדבור בדירת סטודיו קטנה. מרפי שהיה אדם מאוד יצירתי עיצב ותכנן את מערכת שינה נסתרת שהיא בעצם מיטת הקיר ומה שבהמשך יקבל גם את השם הנפוץ מרפי בד או מיטת מרפי. מיטת הקיר תוכננה כך שבעת הצורך ניתן יהיה לקפל את המיטה לקיר ולהעלים את חדר השינה כך שיתקבל חדר מגורים ללא כל אזכור לחדר השינה הנסתר. בזכות כך מרפי פתר את הבעיה שלו ומעתה והלאה הוא יוכל לארח את הבחורה הצעירה בדירת הסטודיו שלו (עובדת בונוס: בהמשך הוא גם מתחתן עם אותה בחורה צעירה).

בעת הצורך ניתן לקפל את המיטה לקיר ולהעלים את חדר השינה

.מיטת קיר משולבת עם מערכת ישיבה- ניצול מקסימלי של דירת הסטודיו אפילו עם מטבח נסתר

לסיכום,

מיטת הקיר קיימת כבר למעלה מ-100 שנים והיא רלוונטית יותר מתמיד. במהלך השנים מיטות הקיר השתכללו והותאמו כדי לתת מענה לצרכים שלנו כיום. אומנם בימים אלה אין לנו את המגבלות שהיו למרפי אבל כן יש לנו צרכים אחרים. מיטות הקיר המודרניות מגיעות במגוון צורות. למשל, ניתן למצוא מיטות קיר שנפתחות למיטת קומותיים או מיטת קיר משולבת עם ארון או ספריה ובעצם ניתן לשלב את מיטת הקיר בכל חללי בבית.

מיטת קיר קומותיים משולבת עם שולחן עבודה- שילוב נהדר לחדר הילדים

bottom of page