top of page
חיפוש

כך תגרמו לאורחים שלכם להרגיש בבית- עיצוב חדר אורחים

עודכן: 4 במאי 2020


יש משהו מאוד מספק בלפנק את האורחים שלנו ולגרום להם להרגיש בבית. לכן, כשמתחילים לעצב את חדר האורחים או לחילופין להפוך את המשרד הביתי לחדר אירוח תחשבו תחילה מה אתם הייתם מצפים לקבל במלון של חמישה כוכבים ועל פי זה תציבו את הרף. יתכן מאוד שזה לא יעמוד בתקציב שהעמדתם לטובת הפרויקט אבל זה בסדר, מכיוון שהשלב הבא הוא להבין מה חשוב יותר ומה פחות ועדיין להגיע לתוצאה חלומית.

ספה נפתחת למיטה מאפשרת שינה טובה לפחות כמו בבית מלון

החלק החשוב ביותר: השינה.

בסופו של דבר האורחים מגיעים להתארח ולישון אצלכם. לכן, איכות ונוחות השינה הינן החשובות ביותר. כמובן שקיימת האפשרות לרכוש מיטה מעוצבת יחד עם מזרון מפנק לטובת האורחים, אך בחירה זאת לא תהיה פרקטית במרבית המקרים. זאת, מכיוון שבמקרה זה חדר האורחים הופך לחדר שינה נוסף בבית ולא באמת אפשר לנצל אותו לטובת דברים אחרים ברוב הזמן כמו למשל חדר משחקים לילדים, משרד ביתי וכו'...

לכן, הפתרון הטוב ביותר במקרה הזה הוא שימוש בריהוט חכם כמו ספת אירוח נפתחת למיטה. הדגש החשוב ביותר במקרה הזה הוא לרכוש ספה שנפתחת למיטה כך שהמזרון יהיה זוגי ומפנק לשינה. כמו כן, יש לשים דגש גם על מנגנון הספה. מנגנון הספה הנפתחת היא חלק חשוב מאוד בספת האירוח גם מבחינת עמידות הספה לאורך שנים וגם מבחינת איכות השינה. תשימו לב שאתם רוכשים ספה נפתחת למיטה שגם אתם הייתם שמחים לישון עליה. לספות נפתחות למיטה בחדר האורחים יתרונות רבים גם מבחינה עיצובית גם מבחינת ניצול חלל החדר וגם מבחינת איכות השינה. לכן, כשמעצבים חדר אורחים אסור להתפשר על איכות הספה הנפתחת ועל איכות השינה.

הפתרון הנכון ביותר לחדר אורחים- ספה נפתחת למיטה

אחסון המזוודה.

בחלק גדול מהמקרים האורחים יגיעו להתארח ליותר מלילה אחד וסביר להניח שהם יגיעו עם מזוודה או לכל הפחות עם תיק. לכן, תחשבו על מקום שיהיה נוח וכמובן שלא יפריע לטובת התיקים של האורחים. בהרבה מקרים כשזה לא נלקח בחשבון התוצאה היא שהתיקים מפריעים ונמצאים על הרצפה במרכז החדר. ניתן להשאיר מקום נוסף בארון לטובת התיקים או אפילו ליצור פינה קטנה עם ספסל שעליו ניתן להניח את התיקים לזמן שהאורחים נמצאים אצלנו.

תאורה ליד המיטה.

תמיד מבאס להגיע למקום ולגלות ששנייה לפני שנרדמים עם הספר צריך לקום מהמיטה ולהתחיל לחפש את המתג של האור וגרוע מכך לגשש את הדרך חזרה למיטה בחושך (במיוחד כשאין מקום מוגדר לתיקים והם מפוזרים בחדר). לכן מעבר לתאורה הרגילה אל תשכחו להציב מנורה שתעמוד ליד ספת האירוח שנפתחת למיטה כך שבמידה והאורחים נרדמים עם הספר הם יכולים לכבות את האור ממש לידם.

תאורה ליד ספת האירוח תחסוך לאורחים שלכם מסעות באמצע הלילה

מצעים נקיים.

זה די מובן מאליו שתשאירו לאורחים שלכם מצעים נקיים, אך בנוסף לכך תשאירו להם סט נוסף של מצעים לכל מקרה שיבוא או למקרה שהאורחים שלכם מדהימים וירצו להחליף בעצמם את המצעים. לא צריך מקום אחסון נוסף עבור המצעים הנוספים, אם בחרתם לרכוש מיטה לחדר האורחים אז מומלץ לרכוש מיטה עם ארגז מצעים שם תוכלו להשאיר סט נוסף של מצעים. במידה ובחרתם לרכוש ספה נפתחת למיטה גם זה בסדר מכיוון שבמרבית הספות שנפתחות למיטה יש ארגי אחסון בדיוק בשביל זה.

בכל הספות הנפתחות למיטה יש ארגזי אחסון במיוחד למצעים

אחסון.

אל תשכחו שתמיד יש לנו דברים קטנים כמו מפתחות, טלפון וארנק. לכן תחשבו על מקום בוא האורחים יוכלו להניח את הדברים בצורה מסודרת בחדר האורחים. אתם יכולים להוסיף שידה קטנה שתהיה צמודה לספת האירוח. במידה ומדובר במשרד ביתי שעושה הסבה לחדר אורחים ואתם לא מעוניינים בשידה ליד הספה שנפתחת למיטה תשאירו לפחות מגירה אחת בשולחן המשרדי לטובת הציוד של האורחים שלכם. כמו כן, אם קיים ארון בחדר אל תשכחו להשאיר לפחות שני מדפים לטובת האורחים שלכם. זה תמיד נוח יותר כשהבגדים מסודרים בארון ולא בערימה במזוודה.

פינת ישיבה בחדר האורחים.

אנשים רבים לא מרגישים בנוח לשבת על המיטה והמצעים עם בגדים מלוכלכים. לכן מומלץ לדאוג לאורחים שלכם לפינת ישיבה.

במידה והחלטתם שאתם רוכשים ספה שנפתחת למיטה אז אין שום בעיה, מכיוון שבמהלך היום ניתן לקפל בקלות את המיטה ולקבל ספה שתהיה מושלמת כפינת ישיבה ולקראת הלילה לפתוח את הספה שתהפוך למיטה. במידה והחלטתם לוותר על הרעיון של ספות נפתחות למיטה וללכת לכיוון של חדר שינה אז ההמלצה היא להוסיף עוד כורסא קטנה לפינת הישיבה, כמובן במידה והחדר גדול מספיק ומאפשר זאת.

אם בחרתם במיטה לחדר האורחים אז תדאגו גם לפינת ישיבה

בידור.

תמיד נחמד להוסיף גם טלוויזיה בחדר האורחים כדי שהאורחים יוכלו גם לצפות בסרטים או בחדשות. רק אל תשכחו להשים את השלט במקום נראה לעין.

לסיכום, לפני שאתם מסיימים לעצב את חדר האורחים תעצרו רגע ותשאלו את עצמכם האם אתם הייתם שמחים להתארח בחדר כזה. אם התשובה היא כן אז כנראה שעשיתם עבודה טובה. כמובן שמעבר לכל הטיפים שנרשמו כאן מומלץ להוסיף פריטים נוספים לפי טעם אישי. כמו למשל תמונות, וילונות, כריות נוי על פי טעמכם אישי.

bottom of page