אקסלנט רהיטים

11 ספט 20172 דקות

איך בוחרים את הצבע והריפוד הנכונים לספה שלכם?

עודכן ב: 27 נוב 2023

מערכת הישיבה בביתכם תהיה לרוב דומיננטית מאוד ובעלת השפעה גדולה על עיצוב החלל בביתכם.

לכן, יש לבחור את הספה הצבע והריפוד בקפידה רבה וזה לא משנה אם מדובר בספה שנפתחת למיטה לחדר האורחים, בספת אירוח לחדר הילדים או מערכת ישיבה לסלון. ברוב המקרים הספה תהיה מרכיב מאוד בולט בעיצוב החדר.

אז מאיפה מתחילים?

במידה ומדובר בעיצוב ראשוני אני ממליץ להתחיל את העיצוב דווקא מהספה. זאת מכיוון שהספה תופסת חלק מאוד משמעותי בחלל הבית וכך לא תהיו כבולים לצבעים אחרים ותוכלו להמשיך ולעצב את שאר הבית בהשראת הספה.

כשמתחילים את העיצוב מהספה, נפתח לכם חלון הזדמנויות שמאפשר לכם לבחור צבעים נועזים שיבליטו את נוכחות הספה . כמובן שכאן יש מקום לשים לב שלא להגזים עם הצבעים בשאר האלמנטים בחדר.

כאשר בוחרים צבעים נועזים לספה מצד אחד, מצד שני יש מקום לבחור צבעים רגועים יותר לשאר האלמנטים בחלל על מנת לשמור על העיצוב.

מקרה נוסף הוא שבחרתם להחליף את הספה או לחלופין אתם רוצים שלספה יהיה תפקיד משני בעיצוב הבית, לבחירת הצבע והריפוד עדיין תפקיד מפתח בעיצוב הבית. במקרים שהספה מתווספת לעיצוב קיים יש להתחשב בפריטים שנשארים כמו למשל להתחשב בריצוף, שטיח, מזנון, ווילונות וכו'...

איך עושים את זה? לדוגמה: במידה והריצוף כהה בחירה של ספה כהה יגרום לספה לבלוט פחות ובעצם "להיבלע" בחלל. במקרה כזה מומלץ לבחור צבע שונה לרגלי הספה כך שניצור הפרדה בין הצבעים הכהים.

מנגד, לבחירה של ספה בהירה יש אתגרים אחרים. צריך לקחת בחשבון שתחזוקה של ספה בהירה מאוד יכולה לדרוש מכם יותר.

למשל אם יש לכם בעלי חיים בבית שאוהבים לרבוץ על הספה כנראה שצבע לבן לספה לא יהיה הצבע המומלץ עבורכם.

במקרה שבו אתם מכניסים ספה חדשה לעיצוב קיים, לרוב יהיה מומלץ לבחור בצבעים ניטרליים יותר כמו אפורים, חומים, בז'... בחירה של ספה בצבעים ניטרליים תשלב את הספה לעיצוב הקיים בצורה עדינה אך עדיין בצורה כזאת שלספה תהיה נוכחות מרשימה (כמובן שתמיד אפשר להתפרע בכריות הנוי).

טיפ מנצח:

מעצבים רבים אוהבים להבליט את צבע הספה ואת צבע הקיר מאחוריה כדי לגרום לתחושה שחלל החדר גדול יותר. למשל, אם אתם רוצים להוסיף ספת נפתחת למיטה בחדר אורחים אתם יכולים להבליט קיר אחד בחדר וכך תיצרו תחושה של חדר אורחים גדול ומפנק.


 

בחזרה לבלוג

#הלבשתהבית #עיצובפנים #אקסלנטרהיטים #סלוניםאיכותיים #איךלבחוררהיטים #סלוןאיטלקי #ספהנפתחתלמיטה #חנויותרהיטים #סלוניםמעוצבים #עיצובהבית #סלוניםאיטלקיים #ספותנפתחותלמיטה